2010.07.10 – Lac Annecy (Franta)

Perioada: 3 zile – 10/12 iulie 2010
Participanti: Eu si Cata
Locatie: Franta, Annecy

In aceasi zi in care ne retrageam de la Aiguille du Midi, dupa 4 zile petrecute pe creasta Peuterey (link aici), printre nenumaratele sms-uri cu “Felicitari!” care ne-au produs mare bucurie, primim si un sms de la Adi Valean (link la blog-ul lui aici): “Recomand Lac Annecy pentru relaxare!”.

Asadar, dupa o zi de plimbat in zona Val Veny (link aici) ne-am hotarat sa mergem sa vizitam lacul de la Annecy. Nu stiam nimic despre acea zona, asa ca il rugam pe Doru sa se uite pe net si sa ne informeze si pe noi. Ne spune despre Annecy ca e o localitate in Franta la 80km de Chamonix, ca acolo se pot face o gramada de sporturi, si ca Lacul Annecy e considerat cel mai curat lac din Europa, situat intre munti.

Ne-am luat toate bagajele si am plecat. Calatoria a durat cam o zi intreaga:
-> Val Veny – Courmayeur cu autobuzul (1.8 Euro/pers)
-> Courmayeur – Chamonix cu autobuzul prin tunel (13 Euro/pers)
-> Chamonix – Annecy cu trenul (41 Euro/pers dus-intors)

Ne asteptam ca trenul sa ne lase intr-o statiune mica, insa … nu a fost asa. Dezamagirea se citea pe fata lui Cata, si sunt convinsa ca si pe fata mea cand am coborat din tren intr-o gara mare, prea aglomerata pentru gustul nostru… Singur suntem unde trebuie?! Inca eram obosita si rucsacul de 18 kg din spate imi producea un mare disconfort.

Ne oprim langa gara si fotografiem prima harta turistica.

Lac Annecy

Ne indreptam in directia primului punct de informare. Acolo primim o harta pe care ni se incercuiesc cateva camping-uri si locuri bune unde se poate face plaja si se poate inota.

Cerul era plin de nori! Era clar ca urma o ploaie torentiala de vara. Cu pasi repezi plecam pe jos pana la cel mai apropiat camping. Dureaza cam 40min sa ajungem …drumul este in continua urcare. La receptie ne intampina 2 tineri (fata si baiat de cam 16ani) care ne spun ca daca nu ne-am facut rezervare in prealabil, nu ne pot ajuta.

– Offff, nu imi place deloc locul asta! – ma gandesc.

Afara deja incepuse sa bata vantul cu putere si sa pice primii stropi de ploaie …

In timp ce Catalin incerca sa ii convinga ca nu avem alta varianta, o femeie a venit in graba. Ne vazusera rucsacii mari afara si banuia ce se intampla… S-a asezat la calculator in locul fetei, a dat un telefon (din putina franceza pe care o inteleg mi-am dat seama ca anula o rezervare … nu am inteles motivul invocat) si ne-a spus ca “Ok, e un loc pentru voi unde puteti pune cortul!”.

Imediat dupa ce ne-am intins cortul si ne-am bagat bagajele inauntru, a inceput sa ploua puternic. Acum, ca scapasem de rucsacii grei, Cata imi propune sa mergem sa ne plimbam in ploaie … Eu, in schimb, stateam mai prost cu entuziasmul, asa ca m-am intins si am adormit. :))

A plouat cam o ora. Apoi, un pic mai odihniti, am plecat sa vizitam zona…

Si … da, era totul atat de frumos! Am vizitat portul …

🙂

Apoi plaja (Cata s-a si balacit putin) …isi luase si ochelarii de inot cu el.

Apoi centrul vechi …

🙂

A doua zi Cata m-a trezit de dimineata. Era nerabdator sa plecam din nou in plimbare prin Annecy, sa facem plaja si sa inchiriem biciclete. :)) Am mers de-a lungul lacului pana la o plaja mai indepartata.

Lac Annecy

O femeie cu barca pe lac…lebede…

Barcute de inchiriat 🙂

🙂

Am facut plaja si ne-am balacit. Apoi, iar ne-am plimbat. Apoi am dormit pe gazon la umbra copacilor.

Lac Annecy

Apoi, ne-am inchiriat biciclete pentru jumatate de zi si am facut un tur de lac -40km… (costul inchiriatului: 12Euro/4h) Ce frumos a fost! Era cald, insa, traseul de bita merge fix pe langa lac asa ca de 2 ori ne-am oprit sa ne balacim.

In jurul lacului sunt munti …cerul e impanzit de parapante. Apa e foarte curata, si in larg sunt multe veliere. Peisajul a fost spectaculos. Din pacate, nu am avut un aparat foto cu noi in aceea zi, asa ca nu avem poze pe biciclete…

Am avut timp de inca o balaceala pe inserate, si o plimbare prin centru …

A fost frumos si … relaxant. Multumim Adi pentru idee, ne-a prins foarte bine !

Urmatoarea zi ne-am intors in Chamonix.

2 thoughts on “2010.07.10 – Lac Annecy (Franta)

1. Orasul este intradevar foarte cochet. Mi-au placut fotografiile tale. Cand o sa ai o alta ocazie sa faci neaparat inconjurul lacului.