2011.10.29 – Fagaras prin Valea Topolog

Locatia: Muntii Fagaras
Echipa: eu si Cata, Florin

Traseu:

• Sambata: Salatrucu – Valea Topolog – lasat masina putin mai sus de Cabana Iedu – Izvorul Scarii (marcaj Cruce Albastra) – Ref Scara
  • Duminica: Ref Scara – Vf Serbota – partial Custura Saratii – coborare in Caldarea Berbecilor – Izvorul Negoiului (marcaj Triunghi Rosu) – Valea Topolog

Harta:

Fagaqrasi

Din locul in care am lasat masina am mai avut de mers 12 km pe forestier in sus (2h). Voiam sa urcam mai mult pe Valea Topolog cu masina, dar a fost imposibil din cauza exploatarilor forestiere. Asa ca marsul de apropiere a fost mai lung decat ne asteptam.

Exploatari forestiere …

Urcam prin poienite frumoase …

Fagaqrasi

Din cand in cand facem pauze de relaxare. 🙂

In stanga cum urcam se vede foarte frumos Varful Boia, aflat la Sud de vf Ciortea. Se vad niste culoare foarte interesante de facut iarna.

Am zarit 5 braconieri/vanatori urcand pe la Izvorul Scarii. A doua zi am auzit 2 focuri de arma in Caldarea Berbecilor la coborare.

Fagaqrasi

Refugiul nou si refugiul vechi Scara…

Refugiul are un panou solar care permite luminarea eficienta a refugiului. Am gasit ceva zapada pe podea, din cauza ca usa nu se inchide ermetic. Pe timp de iarna, asta ar putea sa fie o problema.

Mesaje sugestive in refugiu ..

Sus in sa …

Urcam spre Varful Scara… in spate se vede vf Negoiu.

🙂

Pe vf Scara am facut poze la apus…. se vede si vf Ciortea si Boia in stanga.

Noi 🙂

Fagaqrasi

Refugiul in noapte …. Lumina din interior este data de niste leduri conectate la o baterie incarcata de panoul solar.

A doua zi a fost o vreme perfecta, insorita si fara vant.

Pe creasta …

Coborarea pe Custura Saratii …

… Din Vf Serbota …

Pe custura …

Coborare pe prima parte a Custurei Saratii…

Fagaqrasi

Coborarea din Caldarea Berbecilor pe la Izvorul Negoiului e lunga dar si foarte frumoasa.

E receeeee…

Fagaqrasi

Urmeaza forestierul lung, lung, lung….

O tura frumoasa, dar cu un mars de apropiere destul de lung. 🙂

14 thoughts on “2011.10.29 – Fagaras prin Valea Topolog

1. Imi face placere sa citesc ce postezi tu. Am urmarit cu mare interes proiectia de anul trecut de la Festivalul Alpin. Felicitari pentru turele frumoase pe care le faceti. Saptamina trecuta ne puteam intilni, am fost si noi in Fagaras. A fost vreme tare faina!!!

2. Cred ca cea mai frumoasa amintire din munti pe care o am e din sept.1982: un superb rasarit de soare pe vf. Serbota. Parca eram suspendat pe varf si vedam cum se insoreste peretele varfului Scara in timp ce in stanga si in fata totul se scufunda sub noi. Bravo! Niste poze grozave. Cu drag, Adrian.

3. Faine poze, dar vad ca nu aveti inca zapada. 🙁 Nu e mai buna situatia nici la noi a plouat foarte mult dar nu a fost suficient de rece sa ninga, numai de la 200-2300 in sus 🙁 Vad ca te insanatosesti mai rapide de cat ma asteptam. Ai grija de tine si drumetii frumoase….

4. F.tare tura voastra: cu vreme buna si chef de balaureala.Am fost si noi in zona in urma cu 4 saptamani dar n-am putut fructifica avantajul de a urca cu masina pana la intersectia traseelor(la rau) si am dat-o pe culinare….cu toata gasca.Am gasit stana de pe traseul albastru-in stare proasta, am gasit fosta cabana de vanatoare pe triunghiul rosu-arsa insa cel mai deranjant alaturi de calitatea drumului este fara indoiala distanta: 32km de la Salatruc……mergi de innebunesti in masina si …..nici Salatruc nu e chiar la sosea !Doar de bifat e in regula si cu valea Topologului dar ….mai sunt si alte zone in Fagaras!
    Ture faine si scrieri alese!

• Salut Marius, si noi speram sa mergem mai mult cu masina pe acel forestie dar a trebuit sa lasam masina cu 12 km mai jos de intersectia traseelor (la rau) din cauza exploatarilor forestiere in plina desfasurare. Era funicular acolo si tractor care blocau drumul. De ce indivizii aia taie padurea asa sus in munte (la km 20 mai de Salatruc) eu nu inteleg. Am vazut ca lucreaza si la intersectia aia (km 32), au bagat un utilaj si largesc drumul care merge spre stana (cruce albastra).

• Toamna asta am trecut in revista cateva stane(pt. Revelion) de pe versantul sudic al Fagarasului in vai cu acces auto: Valsan, Topolog, Mircea, Buda, Cumpatu etc.si pot sa-ti confirm ca toate aceste vai cu acces auto sunt folosite integral/intensiv pentru activitati de exploatare forestiera……am intrebat un taietor la padure pe valea Buda, despre cum va fi drumul iarna cu zapada si m-a asigurat ca este practicabil tot timpul anului indiferent de conditiile meteo !
        Asadar ……

5. Cea ce nu stie multa lume ca Valea Topologului raul asa cum il stim cei ce cunoastem zona va disparea in curand pentru ca anumite persoane cu interese comerciale vor sa distruga acest loc magnific prin contruirea unui sitem de hidrocentrale si pentru acest lucru au nevoie sa canalizeze raul .In aceasi situatie se mai afla Valea Buda Valea Valsanului cei ce vor sa afle ce se va intampla cu aceste doua locatii sa se duca pe raul Capra

6. Bravo copii! Acest traseu este o piatra de incercare caci include si custura Saratii-un traseu destul de dificil de facut vara d’apoi spre iarna…

7. Si chiar daca nu l-ati facut cu TOATA Custura tot e bineeee… Peste o saptamana ma duc ( a cata oara ? cred ca a 4-a ) tot pe acolo .. Sa urci pe Negoiu direct din isvorul Negoiului prin vf. Dracului e o provocare….Si apoi Boiu..Stiti ce frumos e urcusul pe Boiu din caldarea Garbovei? Si ce palpitanta e coborarea din Boiu spre Ciortea? E un fel de coborare din Vf.Arpasul Mic spre vf. Buda,dar la un nivel mai mic…

8. Salutare, ma bucur sa vad ca sunt oameni interesati de zona Vaii Topologului, o zona minunata din punctul meu de vedere (poat epentru ca sunt din zona si pentru ca am apucat sa bantui tot, din zona subcarpatica – Tamas – Poiana Spinului – Frunti, pana pe creasta Fagarasului) insa din pacate vestile de pe Valea Topologului sunt din ce in ce mai proasete, odata pentru ca drumul arata din ce in ce mai rau datorita masinilor grele care trec pe acolo incarcate cu lemne dar si pentru ca s-a defrisat masiv, au trecut deja de zona confluentei Scara – Negoiu. Peisajul este dezolant, padurea seculara de brad care odata iti taia suflarea prin masivitate si aspect mistic a disparut aproape in totalitate. Sunt parchete foarte mari de la Iedu in dreapta, spre Marginea – Florea – Podeanu, dar si pe partea valceana, spre Fata Sf. Ilie – Mazgavu. Anul asta o suprafata mare de padure din Podeanu a fost afectata de incendii. Raul esde deja captat de la Iedu insa in ultimii ani debitul este din ce in ce mai scazut si in amonte (vezi Moara Dracilor care nu mai are debitul de odinioara). Nici pastrav nu mai e cine stie ce, mai sunt doar exemplare mici, datorita pescuitului dar si al otravirii. Totusi nu cred ca este prea tarziu pentru a se lua atitudine insa este destul de greu de materializat ceva tinand cont de sistemul corupt. Bucurati-va de zona cat puteti, pentru ca peste cativa ani cu siguranta vom avea parte de un peisaj mai de graba dezolant. Cu stima, George