2010.07.09 – Lac Miage, Ref. Elisabeta si logistica

Perioada: o zi – 2010.07.09
Participanti: eu si Cata
Locatia: Italia, Val Veny

Desi imi place sa incep cu inceputul atunci cand povestesc ceva, de aceasta data am acordat intaietate turei noastre din Peuterey (vezi aici) si i-am dedicat mai multe articole. Am vrut sa scriu povestea “la cald”, pentru a nu uita detaliile … insa acum ma intorc cu gandurile la momentul dinaintea plecarii. Ne aflam in Bucuresti, cu cateva luni inainte de vacanta si ne ocupam de logistica.

Site-uri de consultat vremea pt zona Mont Blanc

http://chamonix-meteo.com/bul/metPreMatEn.php
http://www.chamonix.com/weather-forecast,11,en.html
http://www.meteoblue.com/en_GB/point/forecast/tab/b/pictocast/c/fr/f/56549
http://www.meteoblue.com/en_GB/point/forecast/tab/b/pictocast/c/fr/f/8517

Italia
http://www.meteoblue.com/en_GB/maps/italy

Franta
http://www.meteoblue.com/en_GB/maps/france

Calatorim cu masina sau cu Avionul?

Masina, avantaje si dezavantaje.

– Din Bucuresti pana in zona Alpi sunt peste 2000km. Pretul dus/intors al calatoriei cu masina ajunge la 300-350 Euro incluznad combustibilul, viniete, taxe de autostrada. Nu s-au inclus costuri de cazare in cazul in care nu se conduce continuu. Faceti voi socoteala cat revine pe persoana, daca in masina sunt 2, 3 sau 4 oameni. 😉
– Durata calatoriei, condus efectiv, e de 23-24 de ore: deci 2 zile dus, 2 zile intors.
– Calatoria este obositoare, si presupune o zi de odihna.
– Avantajul major de a merge cu masina este mobilitatea in zona. La anumite statii de telecabina sau tren exista parcari gratuite, daca imi amintesc bine …
– Pentru cei care agreeaza ideea de turism, si nu se grabesc sa ajunga la destinatie, calatoria cu masina poate fi foarte placuta din perspectiva unor mici ocoluri pentru a vizita diferite obiective turistice.
– Un alt avantaj ar fi posibilitatea de a transporta mai mult echipament. Astfel, pentru o vacanta de 2 sapt se poate lua atat echipament de alpinism, echipament de escalada cat si de bicicleta.

Avionul, avantaje si dezavantaje.

– Pretul unui bilet de avion este undeva in jurul a 150Euro daca aveti rabdare si cautati cu atentie. La acest pret se adauga pretul calatoriei pana in statiune (~30Euro) cu trenul sau cu autobuzul.
– Functie de linia aeriana, exista anumite restrictii de greutate (15-25-30kg bagajul de cala si 10kg bagajul de mana), limita de 30 kg e mai mult decat rezonabila intrucat nu poti cara mai mult in spate.
– Calatoria dureaza cateva ore, sa zicem o zi dus si una intors. Asadar se ajunge in statiune cu suficienta energie cat sa urce direct pe munte. Cele 2-3 zile castigate mi se pare marele avantaj avand in vedere ca un angajat normal in Romania are numai 21 de zile de concediu pe an.
– Varianta aceasta aduce mici dezavantaje la capitolul mobilitate. Se merge pe jos sau cu autobuzele locale (contracost, cam 1-2Euro de calatorie). Daca e vremea rea si vreti sa mergeti in alta statiune va deplasati cu trenul: alti bani, alta distractie! Lucrurile care nu sunt necesare sus pe munte trebuie lasate la camping-uri contracost (cam 3Euro/zi).
– Daca vreti sa practicati alte sporturi, exista posibilitatea de a inchiria echipament acolo (bicicleta, echipament de alpinism, ORICE!)
– Un alt dezavantaj ar fi ca nu poti transporta butelie cu avionul (foarte importanta pentru gatit si topitul zapezii la altitudine), asa ca trebuie sa cumperi de acolo.

Noi ne-am dorit sa ajungem cat mai repede la destinatie, si sa profitam de o vacanta de fix 15 zile. 😉

Calatoria noastra

Ne-am cumparat bilet de avion cu 3 luni inainte la o companie Low Cost Bucuresti Baneasa – Milano Bergamo. Astfel biletele de avion (bagaj la cala inclus) au ajuns la pretul de ~750 RON pentru 2 persone.

Transferul aeroport – Courmayeur – Val Veny arata cam asa:

-> Aeroport Baneasa -plecare la ora 17:10
-> Aeroport Milano Bergamo 18:25 (se da ceasul inapoi cu o ora)
-> Autobuz Autostradale Terravision – curse la fiecare 30 min, durata calatoriei 60 min, pret dus-intors 26.7 Euro pentru 2 persoane
-> Statia Centrala Milano – Tren, durata calatoriei 3-4 ore cu escala 1 ora, pret 13.75 Euro
-> Aosta (am ajuns acolo prea tarziu ca sa mai prindem vre-un autobuz) – autobuz, durata calatoriei 60 min, curse la fiecare 60min, pret 3.2Euro/pers
-> Courmayeur – autobuz catre camping Agguile Noire (Localitatea La Zerotta) – curse la fiecare 60 min, cost 1.8 Euro/pers

OBS: Exista si posibilitatea de a merge cu autobuzul din Milano Lapugnano pana in Courmayeur sau chiar pana in Chamonix. Vezi aici si/sau aici orarul. La Milano Lapugnano se ajunge cu metroul de la Milano Centrale.

CONCLUZIE: Schimbul tren-autobuz cu bagajul in spate a fost foarte obositor. E prima si ultima data cand mai merg in Alpi via Bucuresti-Milano. Cred ca e mult mai comod Bucuresti-Geneva. 🙂

In Aosta am ajuns noaptea pe la ~00:30 cand deja nu mai circula nimic. Studiasem de acasa (google.com) toate variantele … Si solutia de compromis gasita a fost sa dormim unde apucam, urmand ca dimineata sa luam primul autobuz catre Courmayeur. :)) Asadar, in Aosta vis-a-vis de cladirea garii am gasit un parc frumos, cu gazon, unde sa ne intindem izoprenele si sa dormim. Pe la 3 dimineata, cand era somnul mai dulce, surpriza !! ne-am trezit brusc din cauza ca cineva/ceva ne stropea: a inceput sa ploua?! Ce?! Nu, erau doar stropitorile din parc, programate probabil sa porneasca la acea ora … :)). Alergand de colo-colo desculti, am reusit sa ne salvam lucrurile inainte de a se uda fleasca. Eram asa de obositi incat nu ne-a luat prea mult timp sa gasim un nou loc de bivuac la distanta de 50 m de acel parc, langa zidul vechi al orasului si sa dormim pana dimineata.

Courmayeur su Lac Miage

Ne-am trezit la timp ca sa prindem prima cursa spre Courmayeur (6.30 am). Un castel vazut din autobuz …

Courmayeur su Lac Miage

Statia de autobuze din Courmayeur

Courmayeur su Lac Miage

In Courmayeur sunt putine magazine. Atentie: Duminica, toate magazinele sunt inchise! Noi am ajuns samabata dimineata pe la 7:30 si a trebuit sa asteptam pana la 9:00 pentru a se deschide magazinele si a ne cumpara butelie.

Camping

In Val Veny exista numeroase camping-uri. Noi am stat la campingul Aguille Noire. Ce m-a surprins, a fost faptul ca, fata de camping-urile din zona Chamonix, apa calda pentru dus se plateste: 80 eurocenti fisa pentru 4 min de apa calda. Si nici nu curgea cu presiune! :))

Noi am ajuns in camping Sambata pe la 11:00. Fiind vremea buna, ne-am hotarat sa urcam la Refugiul Borelli de unde ar fi urmat sa intram in traseul nostru Peuterey Integrala.
Rucsacii mari, cortul si alte lucruri de care nu aveam nevoie pe Peuterey le-am lasat in camping contracost (3 Euro/4 zile/2 rucsaci mari).

Peuterey Integrala

Cei care au descopperit mai tarziu blog-ul meu, pot citi povestea despre Creasta Integrala Peuterey aici.

De la Aiguille du Midi exista doua posibilitati de a ajunge inapoi in Val Veny (Italia):
1. Telecabina pana in Chamonix (37 Euro/pers) – Autobuz Courmayeur prin tunel (13 Euro/pers) – Autobuz Val Veny (1.8 Euro/pers)
2. Tecabina Helbroner (18 Euro/Persoana) – Telecabina pana La Palud (37 Euro/pers) – Autobuz Courmayeur (0.9 Euro/pers) – Autobuz Val Veny (1.8 Euro/pers)

Noi, de la Aiguille du Midi am abordat varianta a doua. Fotografie in statia de autobuz de La Palud …

Courmayeur su Lac Miage

Lac Miage si refugiul Elizabeta

Desi eram obositi dupa Peuterey, a doua zi nu am putut sa dormim prea mult in cortul din camping. Ne-am trezit destul de devreme. In camping nu erau alpinisti in aceea perioada, asa ca nu aveam cu vine povesti. Nu aveam nici o idee despre felul cum ne vom petrece acea zi. Tot ce stiam era ca oboseala isi spunea cuvantul atat pe plan fizic cat si pe plan psihic. Plecasem din Bucuresti imaginandu-mi cum o sa imi petrec 80% din vacanta pe munte, insa cele 5 zile petrecute acolo sus mi-au stors multa energie.

Pe langa aceasta, Catalin avea rani la degetele de la picioare din cauza papucilor de catarat prea stramti … In mod cert erau necesare cateva zile de relaxare.

Dupa ce mancam, linistiti, Catalin ma ia prin surprindere: “Am vorbit cu fetele de la magazin! Mi-au aratat pe harta un lac frumos pe care il putem vizita! E un traseu de treking de 2 ore numai, si noi o sa il scoatem in mai putin timp!”. Entuziasmul lui m-a cam speriat, caci ma facea sa cred ca o sa vrea sa alergam, insa m-am bucurat ca aveam un mic plan pentru a evada din camping.

🙂

Courmayeur su Lac Miage

In plimbarea nostra ajungem prima data la Lac de Combal.

Courmayeur su Lac Miage

🙂

Courmayeur su Lac Miage

Inca putin si ajungem …

Courmayeur su Lac Miage

Lac de Miage. In spate se vede Creasta Peuterey cu Aiguille Noire de Peuterey …

Courmayeur su Lac Miage

Ne racorim picioarele ranite in apa rece …

Courmayeur su Lac Miage

Si cum plimbarea fusese prea scurta, ne hotaram sa o prelungim pana la refugiul Elisabeta, inca 2 ore de plimbare.

Courmayeur su Lac Miage

Catalin face fotografii …

Courmayeur su Lac Miage

Peuterey vazut din vest.

Courmayeur su Lac Miage

🙂

Courmayeur su Lac Miage

🙂

Courmayeur su Lac Miage

Refugiul Elisabeta …

Courmayeur su Lac Miage

🙂

Courmayeur su Lac Miage

Inapoi, spre camping nu ne-am putut abtine asa ca ne-am dat drumul picioarelor la vale … si am alergat usor cam 2-3km. Placut! ;))

9 thoughts on “2010.07.09 – Lac Miage, Ref. Elisabeta si logistica

  1. frumoase poze. Imi place ca ai o abordare mult mai matura, subiectele sunt mai bine tratate si postarile tale sunt mult mai reusite 🙂

  2. @Marius: Pana acum ~un an doar scriam/administram un blog, insa ulterior m-am apucat sa citesc si alte blog-uri. Citind alte blog-uri am invatat sa privesc lucrurile din perspectiva vizitatorului …

    😉

  3. Faina 'cealalta' perspectiva asupra traseului vostru (Peuterey)… nu degeaba a ales Cata Lac du Miage, ca sa vedeti pe unde ati umblat 🙂

  4. Exista o varianta mai usoara de transport Milano-Courmayeur; din Milano Centrale cu metroul pana la statia Lampugnano(se schimba o data) iar din autogara de acolo un autocar(parca Savda) direct pana in Courmayeur, cam 3h pe autostrada, vreo 16Euro. Asa am facut vara trecuta. Acum, e drept ca si noi am ratat la mustata ultimul autocar si am dormit pe o banca metalica in Lampugnano, dar pana la urma n-a fost asa rau;)

  5. Pingback: 2012.12.23 – Mont Blanc – Logistica si Schi de Partie | Jurnal de weekend si calatorie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *